dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: İletişimin Temelleri | |
2 | Gerçeklik ve Bilgi, İnanma ve Bilme | |
3 | Eleştirel Düşünce: • Kaynakların güvenilirliğini saptama • Nedensel açıklama • Tahmin • Genelleme • Eleştirel akıl yürütme • Tümevarım ve Tümdengelim | |
4 | Yaratıcı Düşünce: • Varsayımları ortaya çıkarma • Fikir üretme • Olasılıklar geliştirme • Metafor kullanma | |
5 | Gruplararası ve Kültürlerarası İletişim: • Kesinliği kanıtlanmamış varsayımlar • Kültürel yapılar (değerler, din, karar verme modelleri) • İletişimde empati kurma | |
6 | Etkili Okuma ve Yazma: • Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format • Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma • Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması • Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. • Ana fikirleri bulma • Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma | • Okuma ve Yazma Alıştırmaları • Okuma alıştırmaları • EPosta ve Bildirimler/Duyurular • İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar • Gayri resmi raporlar • Yönetici özeti • Resmi araştırma |
7 | Etkili Okuma ve Yazma: • Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format • Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma • Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması • Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. • Ana fikirleri bulma • Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma | • Okuma ve Yazma Alıştırmaları • Okuma alıştırmaları • EPosta ve Bildirimler/Duyurular • İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar • Gayri resmi raporlar • Yönetici özeti • Resmi araştırma |
8 | Etkili Okuma ve Yazma: • Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format • Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma • Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması • Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. • Ana fikirleri bulma • Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma | • Okuma ve Yazma Alıştırmaları • Okuma alıştırmaları • EPosta ve Bildirimler/Duyurular • İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar • Gayri resmi raporlar • Yönetici özeti • Resmi araştırma |
9 | Etkili Okuma ve Yazma: • Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format • Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma • Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması • Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. • Ana fikirleri bulma • Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma | • Okuma ve Yazma Alıştırmaları • Okuma alıştırmaları • EPosta ve Bildirimler/Duyurular • İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar • Gayri resmi raporlar • Yönetici özeti • Resmi araştırma |
10 | Araştırma Süreci 1: • Birincil ve ikincil araştırma • Kütüphane ve veri tabanlarını kullanma • Okuma, not alma ve kaynak kullanma | • Kütüphane ziyareti • Online veritabanları kullanma, anahtar kelime arama, vb. • Referans/Kaynak gösterme çeşitleri (APA, Harvard,vb.) |
11 | Araştırma Süreci 2: • Literatürü eleştirel olarak gözden geçirme • Araştırma ve araştırma unsurlarının örnekleri (özet, literatür taraması, metodoloji, bulgular ve tartışma) | • Makale inceleme • Paraphrasing |
12 | Araştırma Süreci 3: • Araştırma ve akademik dürüstlükte ahlaki değerler | • Etik kusurları değerlendirme |
13 | Sunuş: • İzleyici/Dinleyici analizi • Araştırma • Sunuşun organizasyonu • Sunuşun yapılışı • Sunuş için kullanılan yazılımının etkin biçimde kullanımı | |
14 | İletişimde Etik | |
15 | Medya ve Medya Kültüründe Etik Sorgulama | |
16 | Tekrar |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 155 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest