11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler alandaki gazete yazılarını ve kısa raporları okuyabileceklerdir.
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler alandaki gazete yazılarını ve kısa raporları özetleyebileceklerdir.
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler araştırma veritabanlarını etkili bir şekilde kullanabileceklerdir.
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler MS PowerPoint sunuşları hazırlayabileceklerdir.
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler MS PowerPoint slaytları ile sunuş yapabileceklerdir.
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler gerekli hesaplamaları yapmak için MS Excel kullanabileceklerdir.
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler MS Excel’de grafik ve tablo hazırlayabileceklerdir.
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler bilimsel etik konusunu tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş: İletişimin Temelleri
2 Gerçeklik ve Bilgi, İnanma ve Bilme
3 Eleştirel Düşünce: • Kaynakların güvenilirliğini saptama • Nedensel açıklama • Tahmin • Genelleme • Eleştirel akıl yürütme • Tümevarım ve Tümdengelim
4 Yaratıcı Düşünce: • Varsayımları ortaya çıkarma • Fikir üretme • Olasılıklar geliştirme • Metafor kullanma
5 Gruplararası ve Kültürlerarası İletişim: • Kesinliği kanıtlanmamış varsayımlar • Kültürel yapılar (değerler, din, karar verme modelleri) • İletişimde empati kurma
6 Etkili Okuma ve Yazma: • Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format • Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma • Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması • Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. • Ana fikirleri bulma • Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma • Okuma ve Yazma Alıştırmaları • Okuma alıştırmaları • EPosta ve Bildirimler/Duyurular • İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar • Gayri resmi raporlar • Yönetici özeti • Resmi araştırma
7 Etkili Okuma ve Yazma: • Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format • Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma • Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması • Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. • Ana fikirleri bulma • Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma • Okuma ve Yazma Alıştırmaları • Okuma alıştırmaları • EPosta ve Bildirimler/Duyurular • İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar • Gayri resmi raporlar • Yönetici özeti • Resmi araştırma
8 Etkili Okuma ve Yazma: • Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format • Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma • Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması • Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. • Ana fikirleri bulma • Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma • Okuma ve Yazma Alıştırmaları • Okuma alıştırmaları • EPosta ve Bildirimler/Duyurular • İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar • Gayri resmi raporlar • Yönetici özeti • Resmi araştırma
9 Etkili Okuma ve Yazma: • Stil, kelime kullanımı, düzenleme ve format • Gözden geçirme ve düzeltmeler yapma • Kelime işlemcilerinin etkin bir biçimde kullanılması • Okuma metinlerini anlamak için kelime haznesi becerilerini kullanma. • Ana fikirleri bulma • Okuma metinlerinden sonuçlar çıkarma • Okuma ve Yazma Alıştırmaları • Okuma alıştırmaları • EPosta ve Bildirimler/Duyurular • İyi niyetli, ikna edici ve olumsuz mesajlar • Gayri resmi raporlar • Yönetici özeti • Resmi araştırma
10 Araştırma Süreci 1: • Birincil ve ikincil araştırma • Kütüphane ve veri tabanlarını kullanma • Okuma, not alma ve kaynak kullanma • Kütüphane ziyareti • Online veritabanları kullanma, anahtar kelime arama, vb. • Referans/Kaynak gösterme çeşitleri (APA, Harvard,vb.)
11 Araştırma Süreci 2: • Literatürü eleştirel olarak gözden geçirme • Araştırma ve araştırma unsurlarının örnekleri (özet, literatür taraması, metodoloji, bulgular ve tartışma) • Makale inceleme • Paraphrasing
12 Araştırma Süreci 3: • Araştırma ve akademik dürüstlükte ahlaki değerler • Etik kusurları değerlendirme
13 Sunuş: • İzleyici/Dinleyici analizi • Araştırma • Sunuşun organizasyonu • Sunuşun yapılışı • Sunuş için kullanılan yazılımının etkin biçimde kullanımı
14 İletişimde Etik
15 Medya ve Medya Kültüründe Etik Sorgulama
16 Tekrar
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
0
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
    Toplam
155

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010